Vidéki Ingatlan Portál

HASZNOS

Új szelek fújnak az ingatlanközvetítés piacán......

Információk VEVŐK számára:

1. Mikor nézhetem meg a kiválasztott ingatlant és tehetek rá ajánlatot?

    Amennyiben bármelyik ingatlanunk felkeltette az érdeklődését, értékesítőnk időpontot fog Önnel egyeztetni, és pontosan megbeszélik, hogy milyen ingatlant keres, milyen feltételekkel szeretne vásárolni. Az értékesítő az Ön időbeosztásához igazodva egyeztet az eladókkal a megtekintés időpontjáról.  Mi azt javasoljuk, amennyiben ajánlatot kíván tenni valamelyik ingatlanra, hogy először részletesen beszéljük át a hiteligénylés részleteit, és amennyiben nincsen akadálya a hitel és támogatásigénylésnek, tegyen komoly ajánlatot az ingatlan árát tekintve. 

2. Mennyi fogalalót kell adnom?

   A foglaló általában az ingatlan árának 10-20 %-a, de bármilyen összeg elfogadható, amennyiben a felek másképpen állapodnak meg. ennek számtalan oka lehet. Például gyakran előfordul, hogy teljes mértékben önerő nélkül vásárol  a vevő. Egyéb szerződéskötési biztosíték beépítésével lehet így is adásvételi szerződést kötni. Mi azt javasoljuk, hogy semmilyen foglaló ill. előleget ne adjon át vevő eladónak az adásvételi szerződés megkötése előtt. Természetesen ritkán vannak kivételek, de azt nagyon alaposan megfogalmazott adásvételi előszerződéssel kell alátámasztani. 

3 Hogyan történik az adásvételi szerződés megszervezése?

Nálunk az adásvételi szerződés  részleteinek tisztázása,   a szerződés - legapróbb részletekig történő - előkészítése az ingatlanértékesítő feladata, 

Az ügyvédi munkadíj általában az ingatlan vételárának 1%-a, 10 millió fölötti ingatlannál megállapodás szerinti. 

4. Mikor lesz az enyém az ingatlan?

  Az ingatlan a teljes vételár kiegyenlítését követően kerül a vevő nevére. 

5. Kell-e fizetnem a közvetítésért és mikor?

   Az ingatlanközvetítési tevékenységért vevő nem fizet az iroda számára. 

6. Hogyan történik a közüzemi órák átírása? 

 birtokbaadáskor irodánk minden átíráshoz szükséges dokumentummal, nyomtatvánnyal ellátja vevőt. 

7. Mi a hiteligénylés menete?

  Irodánk szerződött partnere az OTP Banknak, Erste Banknak, K & H Banknak és az MKB Banknak. 

   A hitelszűrést minden esetben az adásvételi szerződés előtt megcsináljuk. Amennyiben kockázata van a hitelfelvételnek a bankoktól is kérünk elsődleges vizsgálatot, sőt az értékbecslést is van lehetőség az adásvételi szerződés megkötése előtt kérni. 

A hitelszürés során, amennyiben az ingatlan azt lehetővé teszi, legalább 3  Bank ajánlatát vizsgáljuk meg és hasonlítjuk össze. Tájékoztatjuk a vevőt a hitelfelvétel kockázatáról, megállapítjuk a család jövedelmének terhelhetőségét, megviszgáljuk a támogatási lehetőségeket. A törlesztőrészletek és az esetleges Lakástakarékpánztári ajánlatok vizsgálata után dönt a vevő, hogy melyik Bankhoz, milyen hitelkérelmet terjesztünk elő.

A hitelkérlem kitöltése a hitelügyintéző feladata. 

Részletesen tájékoztatjuk vevőt a hiteligénylés beadásához szükséges dokumentumod beszerzésének módjáról, ellátjuk a szükséges nyomtatványokkal. 

IRODÁNK TELJESEN INGYEN VÉGZI BÁRMELY INGATLAN - TEHÁT AMIT NEM NÁLUNK VÁSÁROL A VEVŐ ANNAK IS - A HITEL ÉS TÁMOGATÁS ÜGYINTÉZÉSÉT!!!!

Egy lelkes és tapasztalt csapat fog dolgozni az Ön lakásvásárlásának minden részletén! 

 

Bármely felmerülő kérdést tegye fel a 30347-7265 telefonszámon, vagy  írja meg a ballagokatalin@gmail.com címre és a legrövidebb időn belül válaszolunk Önnek. 

 

Információk ELADÓK számára:

1. Mit nyújt nekem a Vidéki Ingatlan Portál?

  Sorrendben, hogy az Ön ingatlanát a legrövidebb időn belül, a legjobb áron értékesítsük:

- megismerjük a helyszínen az ingaltant, és a paramétereit

- kiváló minőségű, előnyös fényképeket készítünk 

- méretarányos alaprajzot készítünk,  

- javaslatot teszünk a reális piaci ár kialakítására

- megírjuk a hirdetés szövegét, és továbbítjuk a www.viport. hu saját hirdetési oldalunkon kívül 4 országos ingatlanportálnak

- szoros kapcsolatot tartunk az eladóval, folyamatosan tájékoztatjuk az új érdeklődőkkel történt tapasztalatokról.

- lebonyolítjuk a teljes adásvételi folyamatot, ingyenesen intézzük a vevő hitel és CSOK igénylését,

- közreműködünk a birtokbaadásnál és a közüzemi óraátírásoknál. MINDEN dokumentummal ellátjuk a VEVŐT, aki ezáltal az eladó személyes részvétele nélkül online módon át tudja íratni a közműszerződéseket a saját nevére.

 

2. Miben különbözik a többi közvetítő irodától?

  -  Jászárokszállás térségben mi vagyunk itthon! Naprakész eladási adatainkkal segíteni tudjuk a reális piaci érték kialakításában.

 -  a Vidéki Ingatlan Portál MAXIMUM díjjal dolgozik. Bármennyi az ingaltan eladási ára, és Ön CSAK irodánkat bízza meg az értékesítéssel, a fizetendő jutalék MAXIMUM 400.000,- forint

3. Mi a helyzet, ha több tulajdonosa van az eladásra kerülő ingatlannak?

- a közvetítési megbízás megadásához szükség van minden tulajdonos beleegyezésére. Vagy meghatalmazással vagy egyéb megbeszélt módon képviselheti egy eladó a tulajdonostársait

4. Mi a helyzet, ha teher van az ingatlanon?

- a teher nem jelent problémát. Nem kell tehermentesíteni az inatlan értékesítés előtt. A vevő lehetőségeitől függően majd a vételárból kell tehermentesíteni.

5. Mennyibe kerülnek ezek a szolgáltatások?

- amennyiben a Vidéki Ingatlan Portált bízza meg  ingaltana értékesítésével, 2,5 % az iroda jutaléka, azonban minimum 200.000,- maximum 400.000,- forint

6. Mit kell nekem tennem a szerződés alapján?

- Önnek vállalnia kell az együttműködést az ingaltan megtekintése során (amennyiben nem ad kulcsot az iroda megbízottjának, hogy önállóan mutassa be az ingatlant) 

- válllania kell, hogy a lehetőségekhez képest felkészíti az ingatlan a bemutatásra

- vállalnia szükséges ha előfordul, hogy bármely érdeklődővel történt tárgyalásról haladéktalanul tájékoztat bennünket

7. Mikor kell fizetni az irodának?

- kizárólag akkor kell fizetni az irodának, ha Ön mér kapott a vevőtől foglalót, előleget, vagy vételárrészletet. 

8. Hogyan történik az adásvételi szerződés megkötése?

- az adásvételi szerződés döntő hányadban a Vidéki Ingaltan Portál jászárokszállási irodájában történik, kivéve, ha a vevő saját ügyvédjéhez ragaszkodik. Mi minden esetben jelen vagyunk a szerződés megkötésekor és közreműködünk a közös szerződéses akarat írásba foglalásában. Az ügyvédi munkadíjat,- ami irodánknál 10 millió forint alatt 1 % - a vevő fizeti szerződéskötéskor

9. Kapok segítséget a közüzemi szolgáltatások névátírásához?

Igen, a közüzemi órák átírásához minden dokumentumot a rendelkezésére bocsátunk a feleknek. Ennek alapján eladónak egyetlen szolgáltatónál sem kell személyesen megjelenni az átírással kapcsolatban. 

10. Mikor kell személyi jüvedelemadót fizetnem?

Abban az esetben NEM kell SZJA-t fizetni, ha az eladásra kerülő ingatlan már több mint 5 éve van az Ön tulajdonában. 

Az adózási kötelezettség részleteit minden esetben már a megbízás felvétel során tisztázzuk. Kiszámoljuk pontosan a fizetendő adó összegét és megbeszéljük az esetleges bevallási kötelezettséget is. 

11. Kihez fordulhatok, ha kérdésem van?

Bármely további kérdéssel kapcsolatban kérem forduljon személyesen vagy levélben bármelyik értékesítő kollégához, vagy a Vidéki Ingatlan Portál irodavezetőjéhez:

Ballagó Katalin

Jászárokszállás, Deák Ferenc utca 7. 

0630/347-7265

ballagokatalin@gmail.com

https://www.facebook.com/viport.hu/